Zwangerschapscursus Leeuwarden

tinder en andere dating.

MILF's en Cougars zouden ook de smartphone apps kunnen veroveren. Mannen zijn er veelal opzoek naar gratis seks.

Momenteel is het moeilijk om in de door PR beïnvloede pers iets objectiefs te vinden over Tinder en andere apps die - althans voor ons - tot de datingsector behoren.

Vanuit dit oogpunt is het goed dat iemand tenminste probeert objectief te zijn - en hier moet ik de Oostenrijkse omroep ORF prijzen. Lees gewoon het artikel, dat ook verschillende keren van hier wordt geciteerd.

Nuchter gezien is Tinder een willekeurige getallengenerator die zogenaamd (maar niet bewezen) "gelijkgestemde" stellen kan koppelen. Degenen die weten of vermoeden waarop de "match" is gebaseerd, zullen nu waarschijnlijk in zichzelf glimlachen: het zijn vermoedelijk overeenkomsten die door FACEBOOK-accounts worden gegenereerd. Ik weet niet of de formule nog steeds geldig is: Sjostakovitsj is muziek en Lena Meyer-Landrut is muziek, dus we zijn verenigbaar, maar het zou kunnen. ORF beschouwt Tinder in een nieuwe editie als "hot or not" - overigens wordt het principe van foto-evaluatie ook door verschillende andere sites gebruikt (Wil je haar ontmoeten? Ja/misschien/nee).

Zoals ik al eerder heb geschreven, zijn de oprichters van Tinder er erg op gebrand om niet benaderd te worden met "hookups", d.w.z. instant-sex dating. ORF schrijft:

    Daarmee countert Mateen (1) ook de kritiek die maar blijft neerregenen dat Tinder niets meer is dan een hookup app, dat deelnemers allemaal op zoek zijn naar one-night stands en dat het platform straks zakelijk veroverd wordt door hoeren.

In wezen maakt het niet uit wie de prostitutiemarkt verovert: deze zal zich verplaatsen naar de smartphone, net zoals de initiatie van prostituees en escorts zich heeft verplaatst naar het internet.

De huidige vangst van alle Getinder lijkt nauw samen te hangen met de vraag waarom een etopic wordt gegeven, en ook hier geeft de ORF informatie:

    Het valt nog te bezien of de bedenkers van Tinder een succesvol businessmodel kunnen vinden of dat ze uiteindelijk genoeg gebruikers hebben om aantrekkelijk te zijn voor een overname door een van de grote jongens, zoals in het geval van Whatsapp.

Als de vraag voor app-oprichters momenteel meer is "Hoe kan ik winstgevend verkopen aan mijn potentiële klant?" dan "Hoe kan ik een bedrijfsmodel ontwikkelen vanuit mijn idee?", dan moeten de antwoorden duidelijk zijn. Om te verkopen mag de app niet onbetrouwbaar overkomen.

Wat is er nog meer waar? Ten eerste, het feit dat er momenteel een "hype" is rond Tinder. Ten tweede, deze hype heeft niets te maken met "dating" of "sociale contacten", maar komt voort uit het instinct van het spel. Dit betekent geenszins dat er geen dating, flirten of casual relaties via smartphone apps mogelijk zijn. Alleen zijn ze allemaal van dezelfde kwaliteit als FACEBOOK profielen: oppervlakkig en opgesmukt.

Maar, zoals ik gisteren leerde, is er één zogenaamd flirterige en relationele optie die nog steeds onderbenut is: vrouwen boven de 50 zijn weinig gebruikers van FACEBOOK en dating apps, maar jonge mannen onder de 30 veel vaker. Zoveel "swipes" in de goede richting (verwijder alleen de absoluut negatieve, accepteer alle andere) - en de hoop van de vrouw boven de 50 om via de app een man te vinden voor minstens één nacht neemt toe.

 

 

 

 

 

X

Wachtwoord vergeten?

Word lid

Chat openen
96672a0a31c9f74d11404a996a8cb054